CSR Intézkedések adatbázis



Cím:  A hétköznapok csodái
Vállalat:  Tchibo Budapest Kft.
Alcím:  Tíz gyermek arcára varázsolt mosolyt a Tchibo és a Csodalámpa Alapítvány 
Probléma:  A Tchibo mint a fenntarthatóság iránt elkötelezett globális vállalat olyan helyi társadalmi célt keresett, amely egyrészt valós igényre ad hatékony választ, másrészt külsõ és belsõ kommunikációs szempontból illeszkedik cégünk imidzséhez. Egyszerû anyagi támogatás helyett olyan ügyet kerestünk, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhettünk a kedvezményezettekkel. A megfelelõ CSR megoldás kiválasztásában elsõrendû szempont volt, hogy bevonjuk érintettjeinket: vásárlóinkat, partnereinket, civileket és saját munkavállalóinkat egyaránt. Az üzleti kihívást az jelentette, hogy vásárlóinkat bevonva, a CSR-megoldást (tisztán adományt) ötvözzük egy nemes ügyhöz kötött marketinggel, és megtaláljuk ehhez a megfelelõ partnert. Segítségünkre volt, hogy 2011-ben a KÖVET által szervezett CSR Piacon megismerkedtünk a Csodalámpa Alapítvánnyal, és meghívtuk õket egy bemutatkozásra, amelynek eredményeként kollégáink önkéntes adományából már 2011 karácsonyán megvalósult egy kislány álma. 
Megoldás:  A Csodalámpa Alapítvány és a Tchibo hivatalos együttmûködése 2012 márciusában indult, melynek keretében a vállalat egymillió forinttal járult hozzá a beteg gyerekek álmainak megvalósításához. A Csodalámpa Alapítvány 3 és 18 év közötti, életet veszélyeztetõ betegségben szenvedõ gyerekek kívánságait váltja valóra. A kívánságok széles skálán mozognak. Akadnak, akik valamilyen mûszaki cikket, például laptopot kérnek, hogy tanulmányaikat folytathassák a hosszadalmas kezelések között, vagy egy mobiltelefont, amellyel tartani tudják a kapcsolatot szeretteikkel. Mások állatkertbe, színházba vagy focimeccsre szeretnének eljutni, néhányan pedig híres emberekkel szeretnének találkozni. Az alapítvány 10 éves mûködése során már több mint 2000 kívánságot teljesített, elsõsorban cégek és magányszemélyek adományainak köszönhetõen. Társaságunk a felajánlott egymillió forintot a „Váltsa valóra álmát kedvenc kávéjával!” elnevezésû fogyasztói promóció során összegyûlt összeggel egészítette ki. A promóció során a Tchibo Family kávé vásárlói a kávék csomagolásán található vonalkód visszaküldésével növelhették a Csodalámpa Alapítványnak juttatott öszszeget. Minden visszaküldött két vonalkód után ugyanis cégünk további 10 forinttal támogatta a szervezetet. Az így befolyt 300 000 forint az eredeti felajánlással együtt lehetõvé tette, hogy az alapítvány tíz beteg gyermek vágyát teljesíthesse. Az átadott ajándékok, túl azon, hogy hasznosak a gyerekek számára, és örömet okoznak nekik, kiemelik õket az elszigeteltségbõl. Az ajándékok lélektani hatása óriási, mert a gyerekek családjaikkal együtt átélik, hogy õk fontosak, hiszen számukra idegen emberek gondolnak rájuk. Kollégáink minden egyes átadáson személyesen is részt vettek, volt, ahol önkéntes munkával állították fel a gyerekeknek a kerti játszóteret. 
Együttműködés:  Eredményes partnerség megvalósulása a Tchibo marketing- és PR-osztálya és a Csodalámpa Alapítvány között. A Csodalámpa Alapítványnak biztosítottunk értékes marketing-felületeket (plakát, szórólap, sajtóanyag, Class FM spot, sajtóesemény), míg õk saját honlapjukon megjelentették a megvalósult Tchibo-ajándékátadásokat, valamint interjúban nyilatkoztak az együttmûködés sikerességérõl (Klubrádió). Az alapítványt bevontuk a marketinganyagok véglegesítésébe, közösen határoztuk meg az ajándékokat. Az alapítvány a teljes szervezésen belül tartotta a kapcsolatot a gyerekekkel és családjaikkal, és közvetített közöttünk. 
Nehézségek:  A beteg gyerekek aktuális állapota miatt a kívánságteljesítések szervezése nehézségekkel járt, de ezt a Csodalámpa Alapítvány vállalta magára. Az átadásra vállalkozó kollégáinkkal folyamatosan egyeztetni kellett, emiatt ez rugalmasságot igényelt részünkrõl is. 
Elért előnyök:  A vállalat szempontjából elõny, hogy a Tchibo Family, mely Magyarország legkedveltebb kávéja, egy olyan jótékonysági promócióban jelent meg, mely tovább erõsíti a márkát. A kereskedelmi láncokban a partnerek mindig pozitívabban fogadnak egy jótékony célú promóciót. Saját munkavállalóink aktívan részt vettek az adományok átadásában: hatan építettek kerti játszóteret és nyolcan adtak át egyéb ajándékokat kórházakban, kilépve ezzel saját komfortzónájukból. 
Téma:  átláthatóság, civil-vállalati együttműködés 
Iparág:  élelmiszeripar 
Megvalósítás helye:  Magyarország 
Megvalósítás ideje:  2012 
Bővebb információ:  www.tchibo.com/hu 
Kontaktszemély:  Szijjártó Ágnes

és a Tchibo-csapat

vállalati kommunikációs és
felelõsségvállalás menedzser
agnes.szijjarto@tchibo.hu
06-30-350-1286

Felkai Márta

és a Csodalámpa Csapata

kommunikációs vezetõ
felkaim@t-online.hu
06-20-519-1652