Valóban Felelős Vállalat adatbázis



Vállalat:  Bakos Faipari Egyéni Cég
Cím:  A gyorsan forduló faipari kishajó
A vállalat missziója és víziója: 
Szállítás:  Cégünk árubeszerzései kapcsán törekszik arra, hogy a legszükségesebb vezértermékeket a lehető legközelebbről tudja beszállítani, és ezzel helyzetbe hozni a körülöttünk lévő vállalkozókat is, és mi a szállítási költségen is jelentős összeget tudunk spórolni. Beszállító cégeinkhez hűségesek és lojálisak vagyunk, a vezértermékeink beszállítóival már több, mint tíz éves üzleti kapcsolatot ápolunk. A faipari cégünk szolgáltatásai között szerepel a házhoz szállítás is, amit úgy koordinálunk, hogy az egy napra eső szállításokat földrajzi fekvés szerint pakoljuk a kocsira. Törekszünk a minimális CO2 kibocsátásra. 
Igazságosság:  Faipari vállalkozásunkban 9 fő rendelkezik több mint 15 éves munkaviszonnyal, és 10 fő van, aki a 6 éves munkaviszonyt betöltött. Ebből is kitűnik, hogy cégünknél az alkalmazottakat nem cserélhető alkatrésznek tekintjük, figyelünk rájuk, tanítjuk és megbecsüljük őket. Vevőinkkel szemben lojális magatartást gyakorlunk, bemutató teremben ismertetjük meg velük a választási lehetőségeiket, ahol ők anyagi helyzetüktől függően választhatnak, és leadhatják megrendeléseiket. 
Ökonomizmus:  Cégünk 5 haszongépjárművel rendelkezik, hitelmentes cégtulajdonként. Karbantartásukra éves keretszerződésben a szomszédos műhellyel szerződtünk. Cégünk 2 db komputer vezérelt géppel rendelkezik, amit nem a korlátlan pénzhajhászat indokol, hanem célunk a fogyasztói elégedettség növelése, hiszen a gép által termelt minőségre már óriási az igény. Tudomásul vesszük, hogy nincs minden évben kétszámjegyű gazdasági növekedés, és csak azért, hogy ezt elérjük, nem gázolunk át másokon, nem akarunk tönkre tenni senkit, és távol tartjuk magunkat az etikátlan viselkedéstől. 
Méret:  Három telephelyen végezzük 40 fővel tevékenységünket, a cégközpont a budafoki gyáregységünk. Mindegyik telephelyünkön hasonló tevékenységgel várjuk a vásárlóinkat és a megrendelőinket. Célunk csak addig fejlődni, míg teljes mértékben átlátjuk tevékenységünket és alkalmazottaink munkaköreit. Szándékozunk együttműködni a környezetünkben lévő többi gazdasági szereplővel, még saját témakörünkben is. Nem célunk a kisebb üzletek bekebelezése, nálunk a cégvezetőt minden nap, több órán keresztül bárki megtalálja a cégközpontban.  
Termék:  Nem gyártunk felesleges termékeket, az általunk készített használati tárgyak alapvetők és hosszan megőrizhetők. Jó minőségű berendezésekként értékesítjük valamennyit /ajtó, ablak, asztal, szék stb./. Nem fogunk gyártani vagy exportálni silány, eldobható terméket csak azért, hogy a profilunkat szélesíteni tudjuk. A gyártásaink során természetes anyagot használunk fel, ami újratermelődik – gondolok itt a természetes fára. Sőt a megmunkálás során keletkezett hulladékkal még a többszintes cégközpont fűtését is megoldjuk.  
Területi innováció:  1. Szállítás 15%
2. Igazságosság 85%
3. Ökonomizmus 60%
4. Méret 50%
5. Termék 50%
 
Történetek:  1. Cégünk a környezetvédelmen belül a szelektív hulladékgyűjtést úgy segíti, hogy a kerületi általános iskolákat - ahol a gyerekek az alap viselkedési formákat sajátítják el mind magatartásilag, mind környezetvédelmileg - palackzsugorító mechanikus présekkel ajándékoztuk meg. A prés fölé cégünk edzőtermének képével felhívjuk a fiatalok figyelmét az aktív sportolásra.

2. A multi barkács áruházak megjelenésével sorozatban zárnak be a barkács boltok. Ezért cégem most azon fáradozik, hogy Ezermester néven új, magyar barkácslánc alakulhasson, ahol velem együtt beszerzésben és marketingben ugyanolyan jogokat, előnyöket és árakat tudunk kiharcolni, mint a multi áruházak. Ezzel megmaradhat a barkács boltok sokszínűsége, és területi elhelyezkedésük, és a versenyképességen is javíthatunk. A nagyobb hal – jelen esetben a mi cégünk (5.000m2) - nem eszi meg a kishalat, és vásárolja ki őket potom pénzért, hanem egy közös együttműködésre, beszerzésre és marketing tevékenységre hívja őket, hogy ne kelljen eladni üzleteiket. Így áramvonalunkban velünk együtt tudnak úszni.

3. Gyártástechnológiánk során keletkeznek olyan fahulladékok, melyekből kisebb ülőbútorokat készítünk gyermekeknek, nyugdíjasoknak nagyon olcsón, sorozatgyártásban. Ez elsősorban a sámlira és hokedlire vonatkozik, de cégünk gyárt egy olyan terméket is, mely - a hely szűkére gondolva - egyszerre lehet támlás ülőszék, majd egyetlen mozdulattal akár létra is.

4. Egy távoli rokonunk látva a mi barkács áruházunk sikereit, elhatározta, hogy ő is barkács boltot nyit, és kérte a segítségünket. Megosztottuk vele az általunk 22 éve felhalmozott szellemi tőkét a vezértermékek listájától kezdve a gyártókig bezárólag mindent. Szívesen segítettünk, habár meglepődtünk, hogy a mi vonzáskörzetébe tervezte üzletét, holott ez nekünk fordítva soha eszünkbe nem jutott volna. Kapcsolatunk ellenére is erős konkurenciát jelentett. Ennek dacára segítettünk, és javasoltuk neki, hogy egyelőre ne gondolkodjon gépek beruházásában (ami kb. 5.000.000 forint), hanem a lapszabász és éllezárási munkálatokkal segítjük. Ez némi pénzt hozott volna nekünk is. Pár hónapos együttdolgozás után a javaslatunk ellenére, tudtunk nélkül gépek lízingelésébe kezdett, és növelte az alkalmazottai számát, de a várt árbevétele neki is elmaradt - ami rögtön az ő csődjét jelentette - sőt, mi sem részesedtünk a szolgáltatásából. Jelen pillanatban az általunk inkorrektnek vélt magatartási formától függetlenül támogatjuk őt abban, hogy a megmaradt árukészletét beszerzési áron átvegyük.
 
Adatok:  Dolgozóink:
40 fő, ebből 18 fő nő
3 fő részmunkaidős, ebből 2 fő értelmi fogyatékos
Törekszünk arra, hogy minden területen csak annyi alkalmazottat foglalkoztassunk, amennyit a termelés, illetve a szolgáltatás minimálisan megkíván.

Törzsgárdánk:
A 40 fős létszámból már 18 fő több mint 6 éve, és ebből is 8 fő több mint 16 éve dolgozik cégünknél, nálunk ez a példa arra, hogy a kollégákat nem cserélhető alkatrészeknek tekintjük.

Beszállítóink:
ERDÉRT Zrt. 20 éve, FOREST Hungary Kft. 17 éve, BOHÁCS Barkács 13 éve, Master Lock 9 éve.

Üzletpolitikánk három pillére:
- kiegyensúlyozott üzleti stratégia
- hosszú távú partnerkapcsolat
- korrekt együttműködés és lojalitás
 
Nehézségek:  A barkács áruházláncok megjelenésével Magyarországon egyre ár érzékenyebb lett a piac. Különösen nehéz helyzetben vannak azok a kis cégek, akik minőségi, értelemszerűen drágább termékeket forgalmaznak, mert a számukra legnagyobb konkurencia az árait a távol-keleti minőséghez igazítja, és a vevő ezen az áron szeretne minőséget vásárolni. Ezért a kis- és középvállalkozásoknak egyre nehezebb talpon maradniuk, egyre nehezebb etikusan megfelelni a szakmai kihívásoknak.  
Elért előnyök:  Munkánknak köszönhetően a nehézségek ellenére ismertség és elismertség jellemzi cégünket. Minket is jó érzéssel tölt el, hogy olyan használati tárgyakat gyártunk, melyek akár generációkon keresztül is használhatók. Nem termelünk szemetet, egészségre vagy emberi életre ártalmas terméket, anyagot. Szép és praktikus termékeket gyártunk az embereknek, és mindig pozitív töltést ad, ha egy elégedett vevő vagy megrendelő továbbviszi jó hírünket. Számunkra ezért érdemes vállalkozni.  
Helyem a "kisvilágban": 
Megvalósítás helye:  Budapest 
Megvalósítás ideje:  2005-től folyamatos 
Vonatkozó honlap:  http:\\www.bakosfa.hu 
Megoldás megvalósítója:  Bakos Miklós
Tulajdonos
info[kukac]bakosfa.hu

+361 424 0428 vagy +36 30 9496 441