Valóban Felelős Vállalat adatbázis



Vállalat:  Bioco Kft.
Cím:  Ami természetünkből fakad
A vállalat missziója és víziója: 
Szállítás:  Törekszünk arra, hogy az alapanyagainkat minél közelebbről szállítsuk. Tudjuk, hogy ezen a területen még fejlődnünk kell, és ezért folyamatosan teszünk is. Ezért az idei évtől az Európán kívüli szállítóinkat – ahol ez lehetséges - magyar szállítókra kívánjuk cserélni, ezzel is csökkentve a beszerzésből származó károsanyag kibocsátásunkat, és egyben támogatjuk a magyar piaci szereplők erősödését is. Mindezt úgy kívánjuk megtenni, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnünk a termékminőségben sem. A termékek gyártása egy helyen, lőrinci gyárunkban történik, tehát a gyártás közben már nem mozgatjuk az alapanyagokat vagy a félkész termékeket különböző helyszínek között. Saját termékeinket Magyarországon belül nagykereskedéseken keresztül értékesítjük, melyek a logisztika leghatékonyabb rendszeré dolgoznak. Így próbáljuk minimalizálni a szállítási távolságokat, és annak környezeti költségeit. 
Igazságosság:  Az igazságosságot, mint elvet fontosnak tartjuk mind a fogyasztóink, mind a munkatársaink felé. Fogyasztóink felé ez a minőségi és mennyiségi „ígéreteink” korrekt betartásában, az etikus termékkommunikációban mutatkozik meg. Nem használunk reklámjainkban rendeleteket sértő kommunikációt annak ellenére sem, hogy ezzel számtalanszor kerülünk versenyhátrányba. A reklámozás és termék-kommunikáció terén szigorúbb etikai elvárásokat támasztunk önmagunkkal szemben, mint amit a szabályozás megkövetel, vagy amit a piaci környezetünk betart. Társadalmi felelősségünkkel is tisztában vagyunk. Éppen ezért a korrupciómentésség, valamint a magyar jogszabályi követelmények maximális betartása alapkövetelmény önmagunkkal szemben, még akkor is, ha a mai magyar piaci környezetben egy kisvállalkozás számára ez hatalmas erőfeszítést igényel. Cégünkön belül az esélyegyenlősség biztosítása, a kiemelkedően jó munkakörülmények, a munka-magánélet egyensúlyának megtartása nagyon fontos szempontok.  
Ökonomizmus:  Számunkra legfontosabb a minőség! Ezt nem írhatja felül egy nagyobb piaci haszon lehetősége sem. A legfontosabb, hogy az általunk készített termékek valóban hozzájáruljanak fogyasztóink egészségének megőrzéséhez. Az önmagunkkal szemben támasztott minőségi elvárásokból akkor sem vagyunk hajlandóak engedni, ha ebből esetleg piaci hátrányunk származik. Természetesen számunkra is fontos a profit, de nem tekintjük egyetlen célunknak, amiért bármilyen etikai elvárás felrúgható. Munkánkon keresztül értéket kívánunk teremteni önmagunknak (családi vállalkozásunk sikeressége), munkatársainknak (biztos munkahely, jó csapat), fogyasztóinknak (minőségi termékek) és a minket körülvevő társadalomnak is. 
Méret:  Kisvállalkozásunkban összesen 25 fő dolgozik. 17 nő és 8 férfi. 
Termék:  Az egészségmegőrzés szempontjából fontos vitaminokat és étrend-kiegészítőket gyártunk, a legmagasabb európai minősítési szinten. Sajnos a napjainkat jellemző egészségtelen, mozgásszegény, stresszes életmód, valamint a csökkenő tápanyagtartalmú élelmiszerek miatt szükségessé válik, hogy pótoljuk a hiányzó vitaminokat, ásványi anyagokat szervezetünkben. Úgy érezzük hogy a XXI. század modern emberének (egészségtelen) életmódjából fakadó valódi szükséglet kielégítésére kínál megoldást cégünk. Nem célunk a mesterséges igénykeltés. Termékeinket azokhoz kívánjuk eljuttatni, akiknek valóban szükségük van rá. 
Területi innováció:  1. Szállítás 62%
2. Igazságosság 90%
3. Ökonomizmus 75%
4. Méret 95 %
5. Termék 85 %
 
Történetek:  Egy kisvállalkozónak mindig nehezebb dolga van, ha „felelős magatartásáról” kell beszélnie, mint egy nagyvállalatnak, ahol kidolgozott CSR-eszközökkel és jelentésekkel rendelkeznek. „Korrekt” mérőszámok helyett néhány olyan esetet mutatunk be, ami reményeink szerint visszaadja szemléletmódunkat.

Büszkék vagyunk rá, hogy cégünk rendelkezik egy önálló fejlesztésű technológiával, mellyel olyan hatásos étrend-kiegészítőt tudunk előállítani, amire még, Európán kívüli nagyvállalatok is felfigyeltek. A BioCo Magyarország Kft. sikertermékének gyártástechnológiája iránt több nagyvállalat is érdelődött, de a magyar kisvállalkozás tulajdonosa - elveihez ragaszkodva - nem adta el a know how-t.
„Magyar fejlesztés maradjon magyar kézben.” – vallja a tulajdonos, megteremtve ezzel a hosszú távú , stabil munkahely lehetőségét a gyár dolgozóinak.
Számtalan példát láthattunk arra, hogy a magyar szellemi tőke hazai gyártókapacitás híján külföldön kamatozik. A technológia kikerül az országból, majd néhány év múlva megfizethetetlen, prémium kategóriájú termékként kerül a magyar üzletek polcaira, hátrányba hozva ezzel a magyar fogyasztókat. A cég számára természetes volt, hogy saját kézben tartsa a gyártást, és fel sem merül a technológia értékesítése még egy csábító ajánlat ellenére sem.


Bár nem törvényi elvárás, mi felelős gyártóként bevezettettük a legújabb uniós szabványt, az MSZ EN ISO 22 000:2005-öt, hogy ezzel is biztosítsuk termékeink kiváló minőségét. Az étrend-kiegészítőket gyártók piacán elsőként a mi cégünk szerezte meg ezt a minősítést.

Néhány héttel ezelőtt érkezett új kolléganő a cégünkhöz, aki eddig GYES-en volt, és szeretett volna újra munkába állni. Csapatunk örömmel fogadta, hiszen a dolgozók nagy része kisgyermekes anyuka, azonos gondokkal és örömökkel. Az első hetekben még sok feladatot átvállalunk tőle, hiszen kisgyermekét be kellett szoktatnia a bölcsödébe, majd a beszoktatás után egy héttel a csöppség betegsége miatt újra otthon kellett maradni további egy hétig. Tudjuk, hogy a kolléganő hasznos tagja lesz a csapatunknak, és a kezdeti nehézségeken átsegítve őt, vissza tud állni a megszokott munkarendbe. Biztosak vagyunk benne, hogy a jövőben is meg tudjuk oldani a hasonló problémákat.

Munkatársaink iránt bizalommal vagyunk, hiszen a kis csapat minden tagja és a tulajdonosok is barátként tekintenek a másikra. Mindenkiről alapból a jót feltételezzük, ezért mindaddig amíg a munkakörét kifogástalanul ellátja, és minőségi munkát végez, teljes bizalmat élvez.
 
Adatok:  Cégünknél 8 férfi és 17 nő dolgozik. Mindannyian Heves megyeiek (cégünk Lőrinciben található). A vezetőségben kétszer annyi hölgy ül, mint férfi. Hogy a kolléganők gyermekeikkel, családjukkal is megfelelően tudjanak foglalkozni, rugalmasan kezeljük a munkaidő kérdését, segítjük a gyesről visszaérkezők beilleszkedését. Apelvárásunk a minőségi munkavégzés és a csapatban való gondolkodás. A településünk egyik jelentős munkaadójaként kiemelkedő munkahelyi környezetet (korszerű iroda és gyári környezet, ingyenesen használható fitness terem, szauna a dolgozók és családtagjaik részére stb.), helyi szinten kiemelkedő bért, és juttatásokat is (étkezési jegy és üdülési csekk) biztosítunk munkatársainknak.

ISO 22 000-es minősítéssel (a legmagasabb szintű minősítés az élelmiszergyártás terén) rendelkezünk, és bevezettük a GMP (Good Manifacturing Practice) és a GHP (Good Higenie Practice) gyakorlatokat. Ezzel az élelmiszergyártás területén a legmagasabb EU-elvárásoknak felelünk meg. Bár nem kötelező, de mi saját költségünkre az OÉTI által minősítettjük a termékeinket, és ezt feltüntetjük a termékdobozainkon is. Működésünk során ezidáig soha nem büntetett meg a GVH, és nem volt semmiféle jogszabálysértésből származó porblémánk sem. Együttműködünk az Önszabélyozó Reklámtestülettel és az OÉTI-vel is, anyagaink szakmai véleményeztését kérve tőlük.
 
Nehézségek:  Reklám terén sokszor hátrányból indulunk, mert a versenytársak belekalkulálják a költségvetésbe a büntetéseket, csakhogy hatékonyabban reklámozhassanak. Mi ezt etikátlannak tartjuk, és semmilyen üzleti megfontolásból nem lépjük át a törvényi előírásokat. Egyes termékek olyan árakkal kerülnek piacra, melyekkel csak a termékeink minőségének rovására tarthatnánk a versenyt, de ezt nem vállaljuk. A magas minőségre való törekvést nem kizárólag piaci és gazdasági érdekek vezérlik cégünknél, hanem az abszolút elkötelezettség a fogyasztói elégedettség iránt. A nagyvállalatok nagyobb piaci erejüknél fogva nyomást gyakorolhatnak a piacunkra, versenyelőnyre tehetnek szert. 
Elért előnyök:  A minőségi termékeink és megbízhatóságunk hűséges vásárlói kört, állandó és biztos bevételt eredményeznek, mind az egyéni fogyasztók, mind a bérgyártatók körében. Stabil vásárlóréteget építettünk fel az elmúlt 10 évben, gyakorlatilag reklám nélkül, kizárólag a termékeink megbízható minősége révén. A szűkebb társadalmi közegünk megbecsült tagjai vagyunk helyi munkaadóként. Cégünk vezetőjét a Magyarországi Éternd-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Szövetségének elnökségi tagjai közé választották. Méretünknek köszönhetően gyorsan tudunk regálni a fogyasztói igényekre. 
Helyem a "kisvilágban": 
Megvalósítás helye:  Lőrinci 
Megvalósítás ideje:  1999 óta 
Vonatkozó honlap:  http:\\www.bioco.hu 
Megoldás megvalósítója:  Urbán Lajos
Cégalapító tulajdonos, ügyvezető igazgató
urban.lajos[kukac]bioco.hu
+37 388 318/102