Valóban Felelős Vállalat adatbázis



Vállalat:  Happy Mammy Édesanyákat Segítő Szolgálat
Cím:  Bébiszitter fejvadászattal a kiegyensúlyozott anyákért
A vállalat missziója és víziója: 
Szállítás:  Szolgáltatás révén ez nem igazán értelmezhető. Azonban, ha a HM jelöltjeit, akiket beajánl a megbízó családnak, termékeknek tekintem és a családot a vevőnek, akkor a személyes részvétel által kialakuló kölcsönös bizalmat emelném ki abból a folyamatból, ahogyan eljut a megfelelő jelölt a megbízóhoz. Személyes interjú a Happy Mammy irodájában, majd a legmegfelelőbb jelöltek bemutatása a család otthonában, a HM tulajdonosának részvételével, aki moderálja a beszélgetést, segíti, hogy a „termék” legmegfelelőbb formáját hozza, illetve a „vevő” nyitott legyen a „termék” elfogadására, illetve segíti a vevőt, hogy a legmegfelelőbb „termék” kiválasztásában. Nincs kötelező választás, fizetni csak akkor kell, ha legalább egy jelölt megfelel az elvárásainak.
A megbízóhoz igyekszik térben a lehető legközelebb eső, de mégis a legmegfelelőbb jelöltet ajánlani, hogy minimálisra csökkenjen az utazás költsége és ideje.
 
Igazságosság:  A munka-erőközvetítés során a munkavállalóknak semmiféle díjat nem számolok fel, a díjat a megbízó családok fizetik. Illetve semmilyen tanfolyamot nem teszek kötelezővé, hogy abból extra bevételem származzon, a tanfolyam nem feltétele a közvetítésnek. Amennyiben a munkavállalók mégis nagyon hálásak, amiért munkához juttattam, és mindezt szeretnék honorálni, akkor lehetőségük van egy ún. „tiszteletdíjat” fizetni, melynek 50%-át a Magyar Gyermekmentő Szolgálat javára utalom át.
A megbízóval történő egyeztetések során hangsúlyt fektetek arra, hogy a leendő munkavállalót megfelelő, piacképes béréért foglalkoztassák. Amennyiben a megbízó eredeti elképzelése ezzel nem egyezik, igyekszem meggyőzni az egyeztetés során a munkáltatót a versenyképes bér nyújtásának szükségességéről.
 
Ökonomizmus:  • A környezetvédelmi szempontok úgy érvényesülnek a cég működésében, hogy az összes adat elektronikus úton kerül tárolásra, semmilyen dokumentációt (önéletrajz, referencia, bizonyítvány másolatok, stb.) nem kér be papír formátumban, csak elektronikusan.
• Az iroda a saját családi házban lett kialakítva, megspórolva ezzel egy külön iroda költségeit és hozzájárulva ezzel egy 3 gyerekes anya munka és család közötti egyensúlyának megteremtéséhez.
• A szórólap kivitelezésekor a legapróbb részletekig figyel az édesanyák segítésére, a környezetvédelemre, hogy a szórólap ne a kukában landoljon. Ezért a szórólap túloldala tartalmazza a helyi orvosok, védőnők rendelési idejét és az ügyeletes gyógyszertárak nyitvatartási idejét. Tehát nem egy öncélú reklámról van szó, hanem egy közhasznú tájékoztatásról.
• A Happy Mammy bevételéből minimális részt költ hirdetésekre, fontosabbnak tartja az image növelést, illetve az elégedett ügyfél baráti, ismerősi körében történő automatikus ajánlást.
 
Méret:  • A kis méret ellenére, - 2 tulajdonos, 1 fő foglalkozik a közvetítéssel, kapcsolattartással, marketinggel, a másik fő a könyvelést vezeti és pénzügyi döntéseket hoz – mégis jelentős forgalmat bonyolít a közvetítésben, közel 70 főt segített munkához jutáshoz az alig egy éves működése alatt.
• Viszont nem cél a feltétlenül erős növekedés (minél több megbízás egyidejű elnyerése), mivel az a minőség romlásához vezethetne, az emberi erőforrás korlátozottsága miatt. Ezért maximum 15 megbízás egyidejű kezelését tűzte ki célul. Amennyiben ennél több lenne, akkor inkább a várakoztatást választja, de a meglévő összes ügyfél számára 100%-os minőséget szeretne garantálni.
Minimális összeget költ hirdetésekre, mivel így is biztosított kb. 10 egyidejű megbízásszám.
 
Termék:  1. Babysitter, házvezetőnő, takarítónő, ápoló, magántanár közvetítés – „fejvadászat”
2. Au-pair közvetítés külföldre-külföldi partnerügynökségek segítségével (folyamatban)
3. Esküvői gyerekfelügyelet-mobil játszóház, szállodai gyerekfelügyelet
4. Tanfolyamok édesanyák számára: gyermek specifikus elsősegélynyújtó tanfolyam, kismamaangol, pszichológiai kurzusok (folyamatban)
 
Területi innováció:  1. Szállítás 70%-ban. A hasonló profilú babysitter közvetítő cégeknél a személyes interjún túl nem jellemző, hogy a cég képviselője a családhoz is elmegy, odaszervezi a jelölteket és moderálja a beszélgetést.

2. Igazságosság 90%-ban. A hasonló profilú ügynökségek a kiszolgáltatott helyzetben lévő munkavállalókból próbálnak megélni, akik végső elkeseredésükben, hogy munkához jussanak, képesek befizetni regisztrációs díjat, akár 20-30.000 Ft is, vagy elvégezni kötelezően előírt tanfolyamokat akár 40.000 Ft-ért is. (Pl. tanítónő vagy 3 gyermekes családanya számára „babysitter-tanfolyam”) Nem jellemző a babysitter közvetítő cégekre, hogy olyan „bátrak és magabiztosak” legyenek a saját munkájukat illetően, hogy vállalni merjék, hogy csak a családokból származó sikerdíjból éljenek meg. A HM-nek mindez sikerült. Annyira biztos a közvetítés sikeressége, a megbízó elégedettsége, a jelölt hosszú távú foglalkoztatása, hogy a HM meri vállalni, hogy csakis sikerdíjat kér, azt is a családtól. Mindezeken felül még 1 hónapos cseregaranciát is biztosít a HM, ha valamilyen okból mégis szükség lenne rá.

3. Ökonomizmus 30%
• Minimálisra csökkentve a papírfelhasználását
• Közhasznú tájékoztatásra használja fel a szórólap másik oldalát
• Minimálisra csökkenti az iroda üzemeltetési költségeit

4. Méret 20% Nem célja, a végtelenségig történő növekedés, rétegigényeket szolgál ki nagyon magas minőségi szinten, teljes körű szolgáltatással. Az emberi erőforrás kapacitást nem szándékozik növelni, megelégszik kb. havi 200 e Ft-os bevétellel, a minőség rovására semmiképpen nem növelné az egyidejű megbízások számát.

5. Termék 70%
A Happy Mammy nem generál igényeket egy kitalált szolgáltatásra, hanem valódi szükségleteket elégít ki az alábbi módon:
• Megbízható és megnyugtató módon segít elsősorban gyermekfelügyelőt találni azon édesanyák számára, akik részben vagy teljesen szeretnének ismét dolgozni, ugyanakkor a gyermekfelügyelet a bölcsődei férőhelyek száma vagy minősége miatt nem megoldott, illetve nagymama sincs a közelben.
• Segít akkor is, ha az édesanya csupán egy kis kikapcsolódást szeretne a gyermekkel töltött idő alatt, esetleg tanulni, tornázni, baráti és házastársi kapcsolatát ápolni. Illetve bátorítja, hogy ne szégyellje a takarítást, legalább hetente egyszer másra bízni. Mindezek által egy sokkal kiegyensúlyozottabb, boldogabb anyuka térhet vissza a családjához. Az egyedi jelleg: a segítők direkt keresése, fejvadász módszerekkel, a segítők és a családok egymásra találásának személyes közreműködés általi kezelése.
• Segítséget nyújt az esküvőkön, céges és családi rendezvényeken is a kisgyermekes családok gyermekfelügyeleti problémáira. Egyediség: mobil játszósarok: a megbízó által adott helyszínre játékokkal, eszközökkel kitelepülő képzett gyermekfelügyelő csapat. Illetve a budapesti szállodai szobákban is igényelhető babysitter, különösen a Magyarországra érkező külföldi családok esetében van jelentősége. Ilyen szolgáltatást a Happy Mammy-n kívül még egy cég ajánl.
• Tanfolyamokat szervez kisgyermekes anyákat érintő témákban gyermek játszóházi lehetőséggel: gyermek specifikus elsősegély tanfolyam(a Magyar Gyermekmentő Alapítvány orvosainak közreműködésével, a leghitelesebb forrásból) kismama-angol (felkészítés a munkavállalásra)- Szervezése még folyamatban. A kismama-angol szintén nagyon ritka szolgáltatás, viszont nagy igény lenne rá.
• Különböző, az anyák munka-erőpiaci integrációját érintő témákban képviselteti magát, és felszólal a kisgyermekes anyák érdekében. Legfontosabb: Nők szava- Parlamenti konzultáció.
• Együttműködik más édesanyákat segítő szervezetekkel, alapítványokkal. Pl. Jól-lét Közhasznú Alapítvány, MTD Tanácsadói Közösség, Magyar Gyermekmentő Alapítvány
• Franchise rendszerben szeretné működtetni: Magyarország nagyvárosaiban is létesüljön hasonló komplex szolgáltatást nyújtó Happy Mammy Édesanyákat Segítő Szolgálat, ami természetesen ugyanígy kisgyermekes édesanya működtetne.
• A legapróbb részletekig figyel az édesanyák segítésére: pl. a szórólap túloldala tartalmazza a helyi orvosok, védőnők rendelési idejét és az ügyeletes gyógyszertárak nyitvatartási idejét.
 
Történetek:  Az ügyfeleim írták a Happy Mammy szolgáltatásról:

A Happy Mammy olyan személyre szabott segítséget nyújt, amely példanélküli ezen a területen. Két meglehetősen nehéz helyzetben lévő csoportnak nyújt segítséget. Egyrészt az állást kereső nőknek, édesanyáknak,akik nem tudnak a mai munkaerő piacon elhelyezkedi, másrészt azoknak a családoknak, akik segítségre szorulnak. Hétköznapi értelemben egy egyszerű közvetítéssel többségük soha nem találna egymásra. Én személyesen próbáltam megoldást találni, és nem gondoltam, hogy nem fog menni. Számtalan dolgot megoldottam már, biztos voltam abban, hogy ez sem fog ki rajtam. Végül Edina segítségére szorultam. Utólag azt mondom, szerencsére, mert olyan segítőt találtam az ő közvetítésével, akire különben biztos, hogy nem találok rá. Mert ő pont az én igényeimnek megfelelő. Edina kiszűrte helyettem azokat, akik nekünk nem jöhetnek szóba és én is nagyobb bizalommal voltam azzal szemben, akit előtte ő már meghallgatott. Nem volt akkora kudarc egyik oldalról sem, mert épp az a lényege a szolgáltatásnak - az én olvasatomban- hogy ha nekünk nem, attól még másik családnak akár jó is lehet a jelölt.
De mindennél fontosabb, amit az elején említettem: két kiszolgáltatott társadalmi csoportnak ad egyszerre megoldást. A munkát kereső, sikeres közvetítés után újra magabiztos lesz, a segítséget kereső pedig elégedett, mert megoldottak egy olyan problémát, amit a nagyszülők távolsága, szülők munkája miatt nem tudtak. Tehát én hálával gondolok a Happy Mammy-ra és azt kívánom, hogy még nagyon sok családnak tudjon, tudjanak segíteni, ilyen kitűnő minőségben és ilyen alapos munkával!
Csak azt sajnálom, hogy nem én találtam ki:-)

Holló Márta, Televíziós szerkesztő, műsorvezető

****

A Happy Mammy a következőben segített nekem:
• 6 és fél évig nálunk dolgozott babysitterem családi okok miatt megválni kényszerült tőlünk, ezért új segítőt kellett keresnem.
• Mivel elfoglalt vagyok, ezért nem volt időm a hirdetéseket böngészni, jelöltekkel találkozni.
• Ezért megbíztam a Happy Mammy-t, hogy az elvárásaimnak megfelelő babysittert keressen.
• A keresés sikeres volt, az első körben sikerült a megfelelő jelöltet kiválasztani. Azt kaptam, amit vártam, minőségi szolgáltatást!
• Abban más, mint a többi, hogy figyelembe veszi az elvárásokat és annak megfelelően teljesíti a szolgáltatást.

Boda Krisztina, 3 gyerekes anyuka, közgazdász

****

Az esküvői gyermekfelügyelettel kapcsolatban adott telefonos interjúm (3MB), megjelent a Magyar Rádió pécsi stúdiójának, 2008. március 19-én 9 órakor, a Jelige című műsorában. (http://www.happymammy.hu/files/media/radiointerju.mp3)

***

Kismama: Boldog babák, dolgos mamák, 2009. március 87. o.
„-Alapos előkészítést igényel, ha öt hónapos babát akarsz rábízni valakire. A legtöbben a gondolattól is visszarettenek. Te hogy csináltad? Nehéz volt segítséget találni?
-Én azonnal babyszitter-ügynökséghez fordultam, az interneten akadtam rájuk. Szakképzett, referenciákkal rendelkező, nagy tapasztalatú hölgyet küldtek, akit azonnal a szívünkbe zártunk. Barbara azóta már szinte családtag. Nagyon tetszett, hogy rögtön magáénak érezte a három „szabályt”, amelyeket én vallok: biztonság, szeretet és gondoskodás. Ez prioritási sorrend is, mégis a második a legfontosabb: érezze a baba minden pillanatban, hogy árad felé a szeretet. Így tudtam elindulni dolgozni…” 
Adatok:  • Kb. 70-70 elégedett család és munkavállaló.
• Folyamatosan növekvő egyidejű megbízásszám: kb. 10.
• 12.177 fős látogatottság a www.happymammy.hu honlapon
• Közel 800 regisztrált segítő, akik folyamatos értesítést kapnak, az aktuális álláslehetőségekről
• 150 regisztrált család, akik érdeklődtek a szolgáltatás iránt, ebből kb. 70 tényleges megbízás született 
Nehézségek:  -A megbízó családokat megnyerni, hogy érdemes pénzt áldozniuk ezért a magas szintű szolgáltatásért
-Az egész szolgáltatás egy ember(Jarabin Edina) személyiségén alapul és ahhoz kötődik, nehezen növelhető az emberi erőforrás, mindez korlátot szab a vállalható megbízások számának.
-Nem kötődik még játszóházas gyerekfelügyelet és tanfolyamok a HP jelenlegi szolgáltatás mellé (folyamatban van) 
Elért előnyök:  - a megbízó igényeinek maximális kiszolgálása
- személyesség: személyes kiválasztás és bemutatás
- a bizalmi légkör biztosított mindkét részről: jelölt-HM-megbízó
- csak egyszeri sikerdíj van, 1 hónapos cseregarancia
-3 gyerekes édesanya a tulajdonos: „olyan, mint én”- bizalom
- kis tőkebefektetés
- a kiszolgáltatott helyzetben lévő munkavállalók helyzetével nem él vissza
- ingyenes regisztrációs lehetőség és folyamtos állásajánlatok eljuttatása a munkavállalók számára
- az édesanyák számára szimpatikus, érzelmileg hatásos grafikai kivitelezésű marketing elemek
-Elismert médiaszemélyiségek, üzletemberek, a gazdasági élet meghatározó személyiségei választották és ajánlják tovább barátaiknak, ismerőseiknek a Happy Mammy Édesanyákat Segítő Szolgálat szolgálatatásait
-Több újságíró és rádióriporter kereste fel a Happy Mammy-t és kért interjút (Magyar Rádió, Katolikus Rádió, Lánchíd Rádió, Figyelő, Kismama) 
Helyem a "kisvilágban": 
Megvalósítás helye:  Budapest 
Megvalósítás ideje:  2008. márciustól 
Vonatkozó honlap:  http:\\www.happymammy.hu 
Megoldás megvalósítója:  Jarabin Edina
tulajdonos
jarabin.edina[kukac]t-online.hu
+ 36 20 5445 850